11 Ocak 2010 Pazartesi

Samsung cep telefonu yetkili servisleri..


*Cep telefonu yetkili servisleri yetersiz. Bakanlık kontrol etmiyor mu?
Türkiye’de ve Dünya’da en çok satan cep telefonu sıralamasında Samsung 2. sırada yer alıyor. Fakat ülkemizdeki yetkili servis sayısının o ölçüde yeterli olduğu söylenemez.
Cep telefonları distrübitör garantisiyle satılıyorlar. Samsung’da iş gören distribütör firmalar Başarı Elektronik ve Telpa. Bunların yetkili servisleri de aynı olup, şöyle:

ANKARA Kızılay Servis:
Sakarya cad. No:1/8 Kızılay
Tel: +90 312 430 56 65
Fax: +90 312 430 43 22

BAŞARI SERVİS İSTANBUL
Kadıköy Servis:
Miralay Nazım Sk.N:26/A Bahariye / Kadıköy
Tel: +90 216 418 07 00
Faks: +90 216 418 07 67


Bakırköy Servis:
Dikilitaş İncirli Cad. No: 81/1-4 Bakırköy
Tel: +90 212 660 25 02
Fax: +90 212 570 54 88

İZMİR
Şair Eşref Bulvarı Umurbey İş Merkezi Kat:1 No:3/2 Çankaya İzmir
Tel : +90 232 483 40 40
Faks : +90 232 482 15 14

ADANA
Reşat Bey Mahallesi 5. Sok. Özler Apt No:3 Seyhan / Adana
Tel : +90 322 457 59 00
Faks : +90 322 457 88 60

DİYARBAKIR
Ekinciler Cad. AZC Plaza Kat: 3 No: 4 Yenişehir / Diyarbakır
Tel : +90 412 229 67 00
Faks : +90 412 229 67 01

ERZURUM
Murat Paşa Mah. Vani Efendi İş Merkezi Kat:1 No:4
Tel : +90 442 235 32 32
Faks : +90 442 235 01 82

SAMSUN
Kale Mah. Gaziler Meydanı Gazi Cad. 10/1 Gelişen Han Samsun
Tel : +90 362 431 64 11
Faks : +90 362 431 64 22

Başarı Elektronik sadece 2004 yılında 400.000 telefona hizmet verdiğini, aylık ortalamanın 35.000 olduğunu kaydetmiş. Esasen Samsung’un asıl büyümesi 2004’den sonra olduğuna göre rakam çok daha fazla büyüyor. Servislerin aynı hızı takip ettiğini söylemek ise zor. Bir çok ilde servis yok ve telefon tamiri için başka illere seyahat zorunluluğu ortaya çıkıyor. Belki milyonun üzerinde satış yapılan Ankara’da sadece bir yetkili servis var. Üstelik Samsung’un yanısıra, Philips ve Blackberry telefonlar da sorumluluk dahilinde.Hangi birine yetecek ve sorun çözümleyecek. Eli ayağına dolaşır.

İthalatçı firmaların hizmet verebilmesi için gerekli servis ağını oluşturmaları yasa gereği ve en önemli tüketici haklarından. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bu duruma nasıl izin vermiş ve hoşgörüyle bakıyor anlamak zor. LG servislerini incelememde de aynı yetersiz tabloyla karşılaştım.

En büyük pazar payına sahip Nokia’da daha geniş bir yetkili servis ağı olduğunu gördüm. Alırken bu da tercih noktalarından biri olmalı. Çünkü almakla bitmiyor, bir süre sonra arıza veriyor ve ya atacak, ya yaptıracaksınız. Nokia’nın 2. el değerinin fazla olmasında bu servis ağının da yüksek oluşunun etkisi var. Diğer firmaların dikkatine sunulur. Pazarda yerleşmek, ve daha iyi bir imaj yolunda reklam ve fiyat seçeneği yeterli değil. Satış sonrası dostluğu da sürdürebilmek lazım.Başarı sade para kazanmak değil, geride memnuniyet ve mutluluk hissi bırakabilmek lazım.Başarı ancak böyle kalıcı olabilir. Yoksa adı güzel, kendi kötü durumda çok şey vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder